افزایش فروش و مشتری

افزایش فروش و مشتری مقاله عمومی

تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
بازار فروش و روش های افزایش مشتری به سرعت در حال تغییرند.با یک چشم بهم زدن رقبای جدید از راه میرسند، محصولاتی مشابه محصول شما به بازار راه پیدا میکنند، و رقابت اساسی شکل میگیرد. اینکه چه قدر در بازار کارتان تجربه دارید و چه قدر در چند سال اخیر خوب عمل کرده اید باعث نمیشود عملکردتان در بخش فروش و افزایش مشتری همیشه مطلوب باقی بماند. در دنیای امروز کسب و کار، با افزایش تنوع و رقابت، فرصت چندانی برای آزمون و خطا وجود ندارد، همین الان وقت فروش مطلوب است و نه هیچ وقت دیگری.

بازار فروش و روش های افزایش مشتری به سرعت در حال تغییرند.با یک چشم بهم زدن رقبای جدید از راه میرسند، محصولاتی مشابه محصول شما به بازار راه پیدا میکنند، و رقابت اساسی شکل میگیرد.
اینکه چه قدر در بازار کارتان تجربه دارید و چه قدر در چند سال اخیر خوب عمل کرده اید باعث نمیشود عملکردتان در بخش فروش و افزایش مشتری همیشه مطلوب باقی بماند. در دنیای امروز کسب و کار، با افزایش تنوع و رقابت، فرصت چندانی برای آزمون و خطا وجود ندارد، همین الان وقت فروش مطلوب است و نه هیچ وقت دیگری.

با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی روش های بهبود عملکرد در جذب و افزایش مشتری کسب و کار ها بپردازیم :


۱-مردم را سفیر خود کنید

با روش هایی مانند تبلیغات خلاقانه(تلویزیونی،بیلبورد،رادیویی)،بازاریابی دهان به دهان و… میتوانیم در مشتری خود تعصب به محصول را القا کنیم و از آنجایی که هر فرد با افراد مختلفی همواره در ارتباط است از این طریق میتوان مردم را تبدیل به بزرگ ترین گروه بازاریابی محصول خود کرد!باید همه جا حضور داشته باشیم. از شبکه های مختلف صنایع و مکان های تجاری و نمایشگاه ها تا حضور فعال در فضای مجازی علاوه بر معرفی محصول به مردم باعث شناخت بیشتر رقبا میشود.
شناساندن محصول از طرق مختلف همواره به جلب اعتماد بیشتر مشتری و در نتیجه افزایش فروش کمک میکند.

 

۲-کاهش ریسک خرید

فروش کم محصول ما چند دلیل ساده بیشتر ندارد قیمت محصول، آماده نبودن مشتری برای خرید در یک مقطع خاص (که ممکن است دلایل مختلفی از جمله شرایط بازار ، عدم اعتماد و یا … داشته باشد)، عدم شناخت محصولات و مزایای آن.
با استفاده از شیوه هایی زیر میتوان ریسک پرداخت هزینه را کاهش داد:
ارائه آموزش رایگان:
از طریق برگذاری دوره های آموزشی، خبرنامه،وبلاگ،حضور در شبکه های اجتماعی و… مشتری درک بهتری از محصول خواهد داشت و راحت تر اقدام به استفاده از آن خواهد نمود.
مردم از داشتن تخفیف و چیز های رایگان لذت میبرند.
با استفاده از این روش هم محبوبیت محصول افزایش میابد و هم ریسک خرید را کاهش میدهیم.
بهتر است در انتخاب کلمات دقت بیشتری به خرج دهیم .
آوردن واژه ی «کوچک» یا «نا قابل» در ذهن مشتری باعث کاهش خطر در پرداخت هزینه میگردد. مثلا به جای اینکه بگویید :«برای دریافت این خدمات باید ۱۰ هزار تومان بپردازید » استفاده از جمله ی «برای دریافت این خدمات باید ۱۰ هزار تومان کوچک یا ناقابل بپردازید» تاثیر بهتری خواهد داشت.
گاهی لازم است به مشتری امکان محک کالای خود را فراهم کنید.
مسلما اگر از کیفیت خدمات خود اطمینان خاطر داشته باشید واهمه ای نخواهید داشت.دریافت هزینه بر اساس عملکرد همواره یکی از روش های موفق در جلب اعتماد مشتری بوده است.با تعیین شروطی برای دریافت هزینه در قبال ارائه خدمات باعث آسودگی بیشتر مردم میشوید چراکه پس از مشاهده نتیجه استفاده از محصول،  پرداخت کامل خواهند داشت.

 

۳-شناخت مشتری

ارائه خدمات کار چندان سختی نیست!باید بپرسیم، گوش کنیم وعمل کنیم :

  • مهارت سوال کردن:

از مشتری ای که در مرحله تصمیم گیری است باید سوال بپرسیم ، باید دغدغه های او را بشناسیم و در سبب رفع مشکلات قدم برداریم.شناخت انگیزه های مختلف، باعث رسیدن به یک تصور ذهنی درست از مشتری و در نتیجه توانایی ایجاد رابطه ای عمیق تر میشود و این یعنی ایجاد وفاداری.

  • خود را جای مشتری بگذاریم:

همیشه باید خود را جای مشتری بگذاریم تا به ایرادات سیستم و کاستی های محصول پی ببریم.ایده ها و نظرات او را در مورد خدمات خود جدی بگیریم و حتما در صورت معقول بودن آن ها ، اقدام به اعمال آن ها در سیستم خدمات کنیم.

  • بازار هدفمان را ثانیه به ثانیه مورد بررسی قرار دهیم:

ممکن است مشتری های شما در حال تغییر باشند. در این صورت لازم است شما هم قدم به قدم با آن ها تغییر کنید.

  • ارتباط پایدار:

سعی کنیم همواره ارتباط درازمدت با طرف مقابل داشته باشیم و پس از برخورد اول ،او را رها نکنیم و با حفظ ارتباط رابطه ی نزدیک تری با مشتری برقرار کنیم تا به شناخت بهتری از خواسته های او برسیم.

  • پیگیری رمز موفقیت در فروش:

فرایند افزایش فروش و جذب مشتری معمولا در برخورد های بار چندم که حکم یادآوری را دارند به ثمر مینشینند.ممکن است در این راه مشتری انتظارات نا درستی داشته باشد.این وظیفه کارشناس های واحد فروش است تا با تفهیم موضوع در عین ظرافت عمل باعث ایجاد درک متقابل بین طرفین گردند.

ایزوثریا

ایزوثریا

مشاوره و آموزش|مهندسی کیفیت|استانداردسازی |توسعه کسب و کار

اکانت ویژه ایزو ثریا

اکانت ویژه ایزو ثریا با عضویت ویژه به فایل های مخصوص اعضای ویژه دسترسی خواهید داشت و می توانید آنها را بدون محدودیت دانلود نمایید . با عضویت ویژه یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود .
اطلاعات بیشتر

ایزوثریا مقالات خدمات آموزشی
کارگاه های آموزشی یک روزه
کارگاه های آموزشی
سیستم مدیریت کیفیت
مدیریت ایمنی و بهداشت
صنایع غذایی و زیست محیطی
عمومی سیستم مدیریت
مهندسی کیفیت
دوره های فنی و حرفه ای
محصولات محصولات دانلودی بسته های آموزشی مشاوره سیستم های مدیریت سنجش رضایت مشتری | ISO10004 مشاوره و استقرار استاندارد ISO 10002 مشاوره و استقرار استاندارد ISO 9001:2015 لینک های ضروری صفحه نخست ثبت نام ورود به حساب کاربری

لطفا ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید.