جذب و حفظ مشتری

جذب و حفظ مشتری مقاله عمومی

تاریخ : ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
جذب مشتری و حفظ آن یعنی موفقیت در شغل و بازاریابی. مگرغیر از این است که یکی از مهمترین راههای موفقیت و کسب درآمد،جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است؟ پس با علم جذب مشتری پیش بروید.

جذب و حفظ مشتری 

جذب مشتری و حفظ آن یعنی موفقیت در شغل و بازاریابی. مگرغیر از این است که یکی از مهمترین راههای موفقیت و کسب درآمد،جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است؟ پس با علم جذب مشتری پیش بروید.

 

برای جذب مشتری چه کنیم؟

1- مکان

 احتمالاً از همه شنیده اید که یکی از نکات مهم در موفق شدن یک تجارت و نگه داشتن مشتریان، محل است. فقط منظور محله ای که در آن کارتان را راه انداخته اید نیست، جزییاتی مثل اینکه کدام طرف خیابان باشد یا کنار کدام فروشگاه هم مهم است.

 

2- ظاهر
 دقیقاً درست است که می گویند تاثیر اول ماندگارترین تاثیر است. این فقط در روابط میان فردی صدق نمی کند. در دنیای تجارت هم همینطور است. 

 

3- قیمت ها
 بدیهی است که این یکی از مهمترین جنبه های دنیای تجارت است. بااینکه می خواهید برای باقی ماندن در دنیای تجارت، سود کافی داشته باشید، اما لازم است قیمت هایتان در رقابت با محصولات یا خدمات مشابه تان و یا حتی کمی پایین تر از آنها باشد.

 

4- داشتن آگاهی نسبت به محصولی که می فروشید
 خیلی مهم است که همه کارمندان دانش کامل نسبت به محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می کند داشته باشند. هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی سوالی درمورد یک محصول یا خدمات از کارمند یک شرکت می پرسید، برود و کس دیگری را بیاورد تا اطلاعات لازم را به شما بدهد یا از شما بخواهد روز دیگری مراجعه کنید که با کسی که اطلاعات دارد صحبت کنید.

ایزوثریا

ایزوثریا

مشاوره و آموزش|مهندسی کیفیت|استانداردسازی |توسعه کسب و کار

اکانت ویژه ایزو ثریا

اکانت ویژه ایزو ثریا با عضویت ویژه به فایل های مخصوص اعضای ویژه دسترسی خواهید داشت و می توانید آنها را بدون محدودیت دانلود نمایید . با عضویت ویژه یک قدم از دیگران جلوتر خواهید بود .
اطلاعات بیشتر

ایزوثریا مقالات خدمات آموزشی
کارگاه های آموزشی یک روزه
کارگاه های آموزشی
سیستم مدیریت کیفیت
مدیریت ایمنی و بهداشت
صنایع غذایی و زیست محیطی
عمومی سیستم مدیریت
مهندسی کیفیت
دوره های فنی و حرفه ای
محصولات محصولات دانلودی بسته های آموزشی مشاوره سیستم های مدیریت سنجش رضایت مشتری | ISO10004 مشاوره و استقرار استاندارد ISO 10002 مشاوره و استقرار استاندارد ISO 9001:2015 لینک های ضروری صفحه نخست ثبت نام ورود به حساب کاربری

لطفا ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید.